Emlakçıların Verimliliğini Artırması için 6 İpucu

Güncelleme tarihi: 25 May

Yoğun müşteri görüşmeleri ile bir emlakçının günü hızlı tempoda geçmektedir. Çoğu zaman bu tempo yüzünden yapılan işlere dair farkındalık azalmaktadır ve bu durum uzun vadeli hedeflerinizi etkileyebilir. Uzun vadeli hedeflere ulaşmak ise verimliliğiniz ile ilgilidir. Kullanılan zaman dilimi aynı olmasına rağmen daha fazla iş yapmak ister miydiniz? Daha çok başarmanın yolu ise verimliliğinizi arttırmaktan geçer. Sizler için verimliliğinizi artırmanın 6 yolunu araştırdık.

Verimlilik için 6 ipucu:

1) En verimli saatlerinizi belirleyin

Kendinizi dinleyerek günün hangi dilimlerinde işinize daha çok odaklandığınızı tespit edin. Son araştırmalara göre, birçok insanın en üretken olduğu zaman dilimi öğlen yemeğinden hemen sonradır. Motive dolduğunuz bu zaman dilimlerine odaklanarak kendinize belli bir zaman çerçevesi belirleyin ve daha sonrasında bu verimli olduğunuz saatlerde en zorlu görevlerinizi yaparak zamanınızı ve enerjinizi verimli kullanın.

2) Sabah rutininiz üzerinde çalışın

Güne bir rutin ile başlamak kişisel hayatınızı ve gayrimenkul işinizi dönüştürecektir. İşe başlamadan yapacağınız bir egzersiz, meditasyon, hoşunuza giden bir içecek veya aile kahvaltısı günün geri kalanı için sizi motive edecektir.

3) En önemli görevlerinizi belirleyin

Yapılacaklar listeniz çok uzun olduğunda bu zaman yönetiminizi ve motivasyonunuzu negatif yönde etkileyecektir. Leo Babauta’nın dediği gibi bazen sadece en önemli görevlere odaklanmak daha iyi olabilir.

4) Müşteri İlişkileri Yönetim sisteminize zaman ve para yatırın.

Müşteri İlişkileri Yönetim sistemi (CRM) bir emlakçının işi için hayati derecede önemlidir. İşinizin geri kalanı bu sisteme bağlıdır ve doğru bir yönetim satışlarınızı direkt olarak etkileyecektir. Müşteri adaylarını yönetmek ve satışlarınızı kategorilendirmek satışlarınızı olumlu etkileyecektir. Maydanoz ile müşterilerinizin arz ve talep eşleşmesi telefon görüşmelerinizin hemen ardından yapılmaktadır. Dolayısıyla, size sadece eşleştirme sonrasında müşterinizi ikna etmek kalacaktır. Zamanınızdan bu denli büyük bir tasarruf ile daha fazla satış yapmanız mümkün olacaktır.

5) Bir iş planı belirleyin

Bir iş planı olmadan üretken olmak beklenen bir durum değildir. İş planı, geleceğe dair iş hedeflerinizi tanımlayan ve bu hedefleri gerçekleştirmenize yardımcı olacak bir canlı belgedir. Dikkat edilmesi gereken nokta ise iş planın sadece belirlenen hedeflerden ibaret olmadığıdır. Bütçenin belirlenmesi, bir pazarlama stratejisinin oluşturulması ve yıl boyunca gelir kaynaklarınızın belirlenmesi iş planınızı oluşturmalıdır. Gerçekçi bir iş planı ile gayrimenkul sektöründe fark yaratacaksınızdır.

6) Günlük hedefler belirleyin

İş planı sadece yıllık ve muhtemelen üç aylık hedefleriniz için yol gösterici olacaktır. Her gün verimli olabilmenin anahtarı ise kısa vadeli hedefleri listelemenizden geçmektedir. Bu hedefler, hemen gerçekleştirebileceğiniz görevlerden oluşmalıdır. Ayrıca, uzun vadeli hedeflerinize yaklaştıran bir görev tanımı içermelidirler. Her sabah, günün sonunda başarmak istediğiniz üç ana konunun listesini yaparak kısa vadeli hedeflerinizi belirleyebilirsiniz. Bu üç ana konuyu belirlerken spesifik, ölçülebilir, eyleme geçirilebilir hedefler olduğundan emin olun. Bu kısıtlamalar ile daha gerçekçi bir plan yapabilecek ve günün hangi zaman diliminde ne başaracağınızı bileceksinizdir. En önemli noktalardan birisi ise hedeflerinizden en az birinin pazarlama odaklı olmasıdır. Potansiyel müşteri listenizi büyütmek için her gün bu tarzda bir hedefe ihtiyacınız olacaktır.


Özetle, uzun vadeli hedeflerinizi gerçekleştirebilmek adına bu 6 yöntemi uygulayarak emlak sektöründe fark yaratabilirsiniz.


Sitemizdeki diğer yazılarımızı okumak için;

Emlak Sektöründe Açık Veri Kullanımı ve Örnekleri

Emlakçılar İçin Veri Tabanı Oluşturmanın Önemi