Emlak Çekimleri için 5 Püf Nokta

Emlak çekimleri günümüzde müşterilerin emlak alımındaki yolculuğunun ilk adımını oluşturuyor. Çoğu müşteri emlakçısı ile iletişime girmeden ilk olarak fotoğraflı ilanlar üzerinden tercihlerini yapıyorlar ve görüşme talep ediyorlar. Dolayısıyla emlak sektöründe satışlarınızı artırmanın yolu kaliteli ve başarılı emlak fotoğrafları çekmektir.



PÜF NOKTALAR


1) UYGUN EKİPMAN

Cep telefonlarının lenslerinin gelişmesine rağmen hala kaliteli bir fotoğraf için fotoğraf makinesi tavsiye edilmektedir. Trendleri takip eden gayrimenkul ofislerinin drone ile çekimler yaptığı bilinmekteyken satışlarınızı arttırmak için bir fotoğraf makinesinin alınması akıllı bir yatırım olacaktır.


Tripod alımı da oldukça önemlidir. Fotoğraflarınızın bulanık olmasını kesin olarak engellemek için bu ekipmanı da emlak çekimlerinizde bulundurmalısınız.


2) DOĞRU LENS SEÇİMİ

Geniş açılı lensler ile alanın büyük bir kısmı kareye alınabilir ve bu yüzden birçok emlak çekiminde tercih edilmektedir. Fakat geniş lensler ile çekim aslında köşelerde bozulmalara yol açar ve fotoğrafları kötü etkiler. Yakınlığına göre, 11-16 veya 18-24 mm lensler başarılı bir çekim sunacaktır. Ayrıca balık gözü lens seçimi de bilinmeyen hatalar arasındadır. Genelde küçük alanların daha büyük gözükmesi için kullanılan balık gözü lensi tam tersi bir etki yaratarak alanı daha küçük gösterir. Bu yüzden kullanmamak daha verimli bir tercih olacaktır.


3) IŞIK

İyi bir aydınlatmaya sahip olan emlak fotoğrafının başarılı olmaması imkansızdır. Işığın gölgelere ve yansımalara etkileri emlak fotoğrafını bambaşka bir yere götürebilir. Ayrıca, ilanlarınızda karanlık fotoğraflara yer vermemelisiniz. Bu yüzden mümkünse ışığın yoğun olmadığı saatler tercih edilmelidir. Karanlık alanlarda ise ışığı arkaya almaya çalışmak veya gün ışığından yararlanamadığınız noktalarda flaş kullanmak önemli ipuculardır.


4) YATAY ve AŞAĞIDAN ÇEKİM

Emlak çekimlerinde sık yapılan hatalardan biri de dikey çekimdir. Dikey çekim, evin daha küçük algılanmasına sebebiyet verir. Ayrıca insan gözü 4:3 orantısındaki fotoğrafları algılamaya daha yatkındır. Bu yüzden yatay çekim ile daha pozitif etkiler bırakabilirsiniz. Mekânın daha geniş ve ferah göstermesini sağlayarak evin daha ilgi çekici gözükmesi yatay çekim ile mümkündür. Alan derinliğini göstermenin bir başka yöntemi de aşağıdan çekimdir. El hizasında çekilen bir fotoğraf da mekânın geniş algılanması pek mümkün değildir. Bu yüzden emlak fotoğraflarında aşağıdan çekim tercih edilir.


5) İÇERİK

Satışlarınızı arttırmak için fotoğraf çekimi önemli demiştik. Teknik detaylar kadar fotoğrafların içeriği de oldukça önemlidir. İlanınızda bir hoş geldin mesajı ile başlayabilmek için kapı kolunun aralandığı bir foto ile başlayabilirsiniz. Gizemli bir başlangıç oldukça ilgi çekici olacaktır. Ya da ilanın bulunduğunu sezonu dikkate alarak havuza veya şömineyi odak noktası yapabilirsiniz. Mutfak ve banyo çoğu müşterinin önem verdiği ana yerlerdir. Temiz olunması, davetkâr bir havlu ve güzel çiçeklerin bulunması bu odaları çekici kılacaktır.


Bu 5 önemli püf noktayı dikkate alarak emlak çekimlerinizde başarılı olabilir ve satışlarınızı arttırabilirsiniz.


Sitemizdeki diğer yazıları okumak isterseniz;

Ev Sahipleri Açıklanan Kira Artış Oranından Daha Fazlasını Talep Ediyor

Emlak Danışmanları İçin Teknolojik Araçlar

Emlakçıların Verimliliğini Artırması için 6 İpucu