Emlak Danışmanları İçin Teknolojik Araçlar

Dijital gelişmelerin hız kesmediği bir dünyada emlak sektöründe de bir yenilenme gerek. Emlak danışmanlarının aşağıda bahsedeceğimiz teknolojik araçları kullanması durumunda işleri kolaylaşacaktır. Gün içerisinde birçok alıcı ve satıcı ile iletişimde olmak, müşterilerinin ihtiyaçlarını ve gereksinimlerini tespit edebilmek ve daha iyi bir pazarlama ve satış yapabilmek adına teknolojik araçları iş hayatınızda daha aktif kullanmanızı tavsiye ederiz.

https://www.endustri40.com/7-adet-dijital-donusum-merkezi-aciliyor/

1) Google

Google sadece arama motorundan ibaret değildir, işinizi kolaylaştırabilecek birçok aracı barındırır. Gayrimenkul sektöründe müşterilerin profilleri hakkında daha detaylı bilgilere ulaşabilmek adına anket yapmak önemli bir gereksinimdir. Google Formlar ile kolay ve ücretsiz bir şekilde anket oluşturabilir ve sonuçların dağılımına ulaşabilirsiniz. Web sitenize sık uğranılmasını istediğiniz takdirde doğru içerik üretimi oldukça kritiktir. Google Trends ile emlak sektöründe en çok aranan sözcüklere ulaşabilir ve bu doğrultuda başarılı içerikler üretebilirsiniz. Son olarak Google AdWords ile potansiyel müşterilerin rakiplerinizden ziyade size ulaşmalarını sağlayabilirsiniz. Anahtar kelime bazlı vereceğiniz reklamlarla size uygun müşteri adaylarına ulaşabilir ve bunu oldukça düşük bir bütçe ile yapabilirsiniz.


https://unsplash.com/photos/eveI7MOcSmw

2) Zoom

Pandemi ile işleri uzaktan da oldukça verimli bir şekilde halledebileceğimizi öğrendik. Pandemi sonrasında da hayatımızı kolaylaştırmaya devam eden bu aracı kullanmak emlak danışmanları için oldukça önemli. Özellikle meşgul olan müşterileriniz ile görüntülü ev turları yapabilirsiniz. Bazen yüz yüze görüşmenin mümkün olmadığı ama telefon görüşmelerinin detaylı bir konuşma için yetersiz kaldığı durumlarda müşterileriniz için harika bir seçenek olacaktır.


3) Canva

Emlak sektöründe pazarlama oldukça önemli bir konumdadır. Bu yüzdendir ki işinizin büyük bir kısmında kartpostallar, el ilanları, broşürler, grafikler ve daha fazlası ile ilgilenmek durumundasınız. Bir emlakçıdan grafik tasarım ile uğraşmasının en kolay yolu Canva diyebiliriz. Var olan taslaklar üzerinde yapacağınız küçük değişiklikler ile harika sosyal medya görselleri hazırlayabilir ve satışlarınızda bunun faydasını görebilirsiniz.

https://www.canva.com

4) Hootsuite

Emlak sektöründe başarının anahtarı aktif bir şekilde sosyal medya hesaplarının kullanılmasından geçer. Facebook, instagram, twitter gibi birçok mecrada aynı anda aktif olmak sosyal medya yönetimi açısından zor olabilir. Hootsuite ile tüm sosyal medya hesaplarınızı tek bir noktadan yönetebilirsiniz. Diğer bir deyişle, içeriklerinizin planlamasını kolaylıkla yapabilir ve istediğiniz gün ve saatte paylaşabilirsiniz.


https://automate.io/blog/best-productivity-tools-for-small-businesses/

5) Maydanoz

Pazarlamanın bir diğer yüzü ise müşteri ilişkileri yönetimi ile ilgilidir. Potansiyel müşterilerinizi kalıcı yapmak için etkili bir iletişim halinde olmanız gerekir. Emlak danışmanlarının gün içinde birçok görüşme yapmak zorunda kaldığını düşünürsek her bir konuşma da verimin düşmesi kaçınılmazdır. Bu durumu Maydanoz sayesinde engelleyebilirsiniz çünkü görüşmeleriniz yapay zeka ile analiz edilerek talepleriniz kaydedilir. Müşterinin bir sonraki aramasında talep özetini ekranda görür ve her görüşme öncesinde hazırlıklı olursunuz. Maydanoz sizin yerinize kaydedilen talepler arasındaki eşleşmeleri yapar ve size bildirir. İyi bir müşteri yönetimi ile sahip olduğunuz müşteriler sizi başkalarına tavsiye edecek ve satışlarınız artacaktır.

Yukarıda bahsedilen beş adet teknolojik araç ile emlak sektöründe fark yaratabilecek ve satışlarınızı arttırabileceksiniz. Ayrıca, bu araçların kolay kullanımı sayesinde zamandan da tasarruf edebileceksiniz. Sitemizdeki diğer yazılarımızı okumak için;

Emlak Sektöründe Açık Veri Kullanımı ve Örnekleri

Emlakçılar İçin Veri Tabanı Oluşturmanın Önemi Emlakçıların Verimliliğini Artırması için 6 İpucu