Emlakçılar İçin Veri Tabanı Oluşturmanın Önemi

Güncelleme tarihi: 9 May



Emlak sektörünün kalbini veriler oluşturmaktadır. Günümüzde, müşterini tanımak ve dolayısıyla etkin satışlar yapmak verilerin etkin kullanılmasından kaynaklanmaktadır. Bu yüzdendir ki satışa giden doğru yolları saptayabilmek adına emlakçıların kendi kişisel veri tabanlarını oluşturmaları kritik bir öneme sahiptir.

VERİ TABANI NEDİR, NASIL OLUŞTURULUR?

Gayrimenkul veri tabanı, geçmişte ve şu an birlikte çalışılan ve gelecekte çalışılabilecek potansiyel kişilerin listesidir. Veri tabanı, iletişimi organize etmeye, planlamaya ve kolaylaştırmaya yarayan güçlü bir araçtır. Ayrıca, veri tabanının etkili kullanımı halinde emlak pazarlama stratejilerinde iyileştirmeler yapılabilir.

Veri tabanını, mevcuttaki ve geçmişteki bağlantılarınızın listesini tutarak oluşturmaya başlayabilirsiniz. Müşterileriniz olmasa dahi yakın olduğunuz aile, arkadaş gibi bağlantılar da bu veri tabanına girebilir. Buradaki mühim nokta veri tabanınızın potansiyel müşteriler veya referans olabilecek kişilerden oluşmasıdır. Bazı uzmanlara göre, piyasa koşullarından bağımsız olarak veri tabanında en az 1000 kişi bulundurulması yılda ortalama 100 işleme sebebiyet verebilmektedir. Bu yüzden, sürecin başlarında bu sayı hedeflenebilir ve CRM sistemlerini kullanarak gayrımenkul veri tabanınızı oluşturabilirsiniz.

BİR EMLAKÇI İÇİN NEDEN VERİ TABANI OLUŞTURMAK ÖNEMLİ?

Veri tabanı aslında bir iletişim kolaylığı sağlar. Sizinle iş yapabilecek veya size tavsiye verebilecek kişilerle iletişim halinde kalabilmeniz için anahtardır. Çoğu emlakçının ilişkilerini organize bir şekilde kurgulamadığı biliniyor. Fakat, bölgede daha fazla etki alanına sahip olabilmek de etkili bir iletişim stratejisinden geçmektedir. Bölgenize dair son gelişmeleri içeren e-postalar, bağlantılarınızın doğum günlerini veya tatillerini kutlayan mesajlar ve bunun gibi yöntemler mevcut bağlantılarınız ile aranızdaki ilişkileri güçlendirir ve bu yöntemleri veri tabanınız ile organize bir şekilde yürütebilirsiniz. Diğer bir deyişle, veri tabanınız ile doğru tetikleyici hareketleri tespit edebilirsiniz. Yapılan son araştırmalara göre, tüketiciler kendi ilgi alanlarına girmeyen veya ilgilerini çekmeyen e-postalara karşı daha az toleranslı hale geliyor. Bunun sonucunda, doğru e-posta yönlendirmesi yapamayan işletmeler ve tüketiciler arasında negatif bir ilişki doğuyor. Örneğin, bir emlak ajansının lüks bir dairenin tanıtım mailini doğru tüketici kitlesine atamaması belli bir kategorideki tüketicileri kaybetmesine yol açabilir. Fakat, veri tabanının sistematik bir şekilde tutulması ve güncellemesi bu tarz hatalardan emlakçıları koruyacaktır.

Özetle, bir iletişim ve veri işi olarak özetlenebilecek bir sektörde kişisel veri tabanının oluşturması işinizin büyümesi için önemli bir role sahiptir.

MAYDANOZLA VERİ TABANI OLUŞTURMANIN KOLAYLIĞI

Emlakçılar için sık telefon görüşmesi yapmak kaçınılmaz bir olgudur. Gün içerisindeki diğer meşguliyetleri düşünürsek bunun takibini yapmak ve bu bağlamda bir veri tabanı oluşturmakta oldukça zorlu olacaktır. Zamandan ve enerjiden tasarruf etmek isteyen emlakçılar Maydanoz’u kullanarak arayan her muhtemel müşteriyi kaydedebilir. Yapılan her telefon görüşmesinde otomatik olarak eklenen kişilerin aradığı ev tipi, bölge tercihi, bütçesi gibi bilgiler de kaydedilir. Ayrıca, kişiye dair hatırlanmak istenilen diğer bilgiler de not edilebilir. Bir başka deyişle, Maydanoz sayesinde veri tabanı oluşturmak adına ekstra bir efor gerekmez ve kişilerin seçim tercihleri de otomatik olarak kaydedildiğinden satışa yönelik hedefler için oldukça faydalı olacaktır. Kısaca, maydanoz ile bir isim dahi kaçırmadan veri tabanınıza sürekli bir veri aktarımı olacaktır. Seçim tercihlerini bildiğiniz bu kişilere yönelik yapacağınız pazarlama ve satış tekniklikleri de bu bağlamda oldukça verimli olacaktır.